sobota 20. februára 2016

Špaldík Majdík Tvarohový Ríbezlák

Špaldík Majdík je akoby taký moravský koláč s trošku zdravšími ingredienciami. Namiesto bielej múky použijeme špaldovú, biely cukor nahradíme medom a môžeme sa pustiť do pečenia.


Potrebujeme:
1,5 šálky špaldovej múky, 3 lyžice rozpusteného masla alebo oleja, trištvrte šálky mlieka, 1/5 kocky droždia, lyžička trstinového cukru, štipka soli, hrsť ríbezlí, lyžica medu, 1 žĺtok, 250 g tvarohu

Postup:
Do misky si nasypeme múku a do stredu spravíme jamku, kde vlejeme vlažné mlieko. Do neho rozdrobíme kúsok droždia a prisypeme cukor. Necháme maximálne 15 minút pracovať. Potom prilejeme roztopené vlažné maslo a poriadne vymiesime cesto. Necháme ho vykysnúť a medzitým si pripravíme tvarohovú plnku. Tvaroh zmiešame s jedným žĺtkom a lyžicou (alebo dvomi) medu a natrieme na vyvaľkané cesto vo forme. Kúsok cesta si necháme na ozdobovanie. Ja som mala mrazené domáce ríbezle, avšak môžete použiť aj iné ovocie, ktoré máte k dispozícii. A zdobíte podľa vlastnej fantázie.


aha, ja mám nos! :)

aha, ja mám oko! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára