štvrtok 28. januára 2016

Jablková Zitka Pitka

Na tieto koláčiky budete potrebovať chutné sladké jablká (ak sa dá, tak domáce alebo zo slovenských jablkární). Ja osobne mám averziu voči hypermarketovým jablkám. Väčšinou pochádzajú z cudziny a trvá im mesiace, kým sa z toho dovozu spamätajú a chytia nejakú chuť a konzistenciu.


Cesto je vyrobené ako na klasické jablkové pité. Použila som cca 1 šálku (3 dcl) hladkej špaldovej múky, 100 g masla izbovej teploty, 1 lyžica medu, 1 vajce, lyžička bezfosfátového prášku do pečiva a navrch nadrobno nastrúhané jablká a škoricu. 

Zo surovín vymiesime cesto a vykrajujeme kruhy, ktoré natlačíme do formičiek. Trochu cesta si necháme na dozdobenie. Cesto popicháme vidličkou a dáme nachvíľu do rúry. Keď jemne stmavne, košíčky naplníme nastrúhanými a vyžmýkanými jablkami. Posypeme mletou škoricou a vrch môžete ľubovoľne ozdobiť. Dáme piecť do rúry a hotové polejeme medom. 

Ja som mala pri sebe aj moju malú pomocníčku-ochutnávačku, ktorá sa nevedela dočkať hotových koláčikov. Popritom ako jedla mi zvestovala, že zjedla ušká, očká, vlasy aj ústa :) Aj takáto milá hra môže byť vaše zdravé pečenie, tvorenie a papanie.







2 komentáre:

  1. Absolútne krásne koláčence, tie by sa môjmu Adamkovi veľmi páčili :-) prosím ťa aký priemer majú tie formičky a kde by som ich zohnala? presne niečo také už dlhšie hľadám.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vďaka Marianna, verím, že vy si s Adamkom vyrobíte ešte krajšie. Majú priemer 9 cm, máme v Senci taký obchod Orion sa volá, ale majú aj eshop, už som aj odtiaľ objednávala veľa parádnych vecí, kuk sem: http://www.zasielkovyobchod.sk/formy-na-pecenie/123215-kolacova-forma-pr-9-cm-5902882000794.html

    OdpovedaťOdstrániť