štvrtok 10. decembra 2015

Keksíky Špaldovo-Kakaové

Pravdepodobne už mnohí začínate s vypekaním sladkých trvanlivých koláčikov. Tu je jeden recept na také zdravšie keksíky. Ja som si zohnala pečiatky s odtlačkami vtipných zvieratiek, čomu sa potešili hlavne deti :).




Potrebujete:
  • 1 šálka hladkej špaldovej múky (cca 300 ml)
  • 3 lyžice kakaa
  • 1/2 lyžičky bezfosfátového kypriaceho prášku
  • 1/2 šálky trstinového cukru
  • 1 vajce
  • štipka soli
  • 1/3 z 250g masla

Postup:
Všetky suché ingrediencie zmiešame, pridáme maslo izbovej teploty, vajce a vymiesime hladké cesto. Keď sa cesto pekne spojí, vytvarujeme z neho guľu a dáme do sáčku odpočívať na polhodinku do chladničky. Potom ho vyberieme a polovicu z neho odrežeme a vyvaľkáme na hrúbku cca 0,5 - 1 cm. Povykrajujeme kolieska a ak máte pečiatky, spravte do nich odtlačok. Ja som do práce zapojila aj moju 3-ročnú dcérku a neskutočne ju to bavilo. Preto neváhajte a zavolajte si na pomoc aj vaše deti, koláčiky možno nebudú vďaka ich práci až také dokonalé a úhľadné, no deti budú mať z prípravy veľkú radosť a budú sa cítiť užitočne a dospelo.










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára