nedeľa 22. marca 2015

Prasiatko Zlatko Kapustník

Zvýšila mi dusená hlávková kapusta, tak som sa rozhodla spraviť kapustníkové kreatúrky. Ak chcete podrobnejší recept na kapustník, na mojom druhom blogu ho nájdete. Použila som akurát aj celozrnnú ražnú múku v pomere 1:1. Inšpirácie na  vtipnejšie stvárnenie kapustníkov si môžete pozrieť tu na Kreatúrkach:


Z kysnutého cesta som povykrajovala dva kruhy na hlavu, dve uši, ňufák, oči a ústa. Dovnútra som dala na slano pripravenú dusenú kapustu. Všetko som poprilepovala bielkom a po upečení som vrch potrela olivovým olejom.






Z druhej časti cesta som spravila húsenicu. Valčekom som vyvaľkala oválny plát, kde som na polovici cesta nožom vyrezala otvory. Na druhú polovicu cesta som dala kapustu a zavinula. Vytvarovala som hlavičku, očká a ústa, potrela vaječným bielkom a dala na plech. Piekla som ich pri cca 200 stupňoch dovtedy, kým nechytili peknú farbu. 













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára