utorok 24. februára 2015

Orechovo-kokosové guľky Meduľky

V obchode sme po dlho čase kúpili kokosový orech. Síce som neverila, že bude jedlý. No na moje prekvapenie, šťava z neho bola lahodná, jemnučko sladká, dužina mäkká, samú som ju chrúmala a nevedela prestať :) Okrem smoothie sme si povyrábali aj zopár takýchto kokosovo-orechových guličiek:


Naše baby mali veľkú radosť z mlynčeka na orechy. Preto sme orechy mleli ručne na mlynčeku. Medzitým ako moje pomocníčky mleli orechy, som rozsekala v mixéri dužinu kokosového orecha spolu s niekoľkými vopred namočenými ďatľami. Pomleté orechy a kokos som zmiešala a pridala melasu, med, kakao a karob. Zo zmesi sme vytvarovali guličky, ktoré sme obalili v strúhanom kokose a kakau.




Z tejto zmesi sa dali krásne tvoriť guličky. Občas si navlhčite ruky vodou, budú sa vám guličky lepšie tvarovať. Do ďalšej misky si dajte kakao alebo strúhaný kokos a vkladajte postupne guľky. Jemným pohybom akoby zatočte a tým sa guľky sami obalia a nemusíte sa ich ani dotýkať. Rozložte si papierové košíčky a vkladajte do nich obalené guľky.











2 komentáre: