štvrtok 7. januára 2016

Rybky Bibky Bezlepkové

Pred pár dňami som sa pokúsila upiecť bezlepkové pečivo. V klasickom lineckom ceste som vymenila obyčajnú bielu múku za ryžovú, biely cukor za med a milé malé Rybky Bibky pre bezlepkáčov boli na svete. A pokojne si ich môžu spraviť pre zmenu aj tí, ktorí nemajú alergie a intolerancie, sú naozaj veľmi chutné.


Potrebujeme:
·      1 šálka ryžovej múky
·         6 PL kukuričného škrobu
·         1 lyžica medu
·         1 žĺtok
·         1/3 masla (250 g)
·         štipka morskej soli

       Postup:
Múku, škrob a štipku soli vymiešame s jedným žĺtkom, medom a maslom izbovej teploty. Vymiesime hladké kompaktné cesto, ktoré dáme na polhodinku odpočívať do chladničky. Potom rozvaľkáme na cca 0,5 cm a vykrajujeme rybky alebo iné tvary. Poukladáme ich na plech vystlaný papierom, zapichneme oči z mandľových lupienkov a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180 stupňov. Priebežne sledujeme, aby nám príliš nestmavli. Upečené rybky ponatierame domácim lekvárom a pozlepujeme. 




mala som aj pomocníčku

moje kreatívne dievčatko si rybky skrášlilo očkami


rybka pomaľovaná kakaovou polevou



3 komentáre:

  1. Waaaw paráááda, presne ničo také som hľadala, zdravšie a stále chutné... ďakujeme, keď dojeme trojkráľovú bábovku ideme na to :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj Natali :-) skúšali sme rybky, ale mne to cesto akosi nedržalo pokope, nevieš poradiť čo som robila zle? koľko tej múky si tam dala? myslím gramáž. úplne sa mi keksíky rozpadávali na prach, nechápem. Vďaka :-)

    OdpovedaťOdstrániť