streda 4. júna 2014

Srdiečkový chlebík pre moje srdiečka

Chlieb zvyknem piecť aj dva až trikrát do týždňa. A robím všelijaké varianty, mixujem rôzne múky, semienka, korenie, občas pridám zemiaky či bylinky. Už som si tak zvykla, že nič nevážim, len to od oka nasypem do misky a postupne pridávam vodu, ak sa mi zdá cesto husté alebo, naopak, pridám múku, ak je riedke. 


Potom sa treba pohrať s miesením, čo sa mne väčšinou nechce, keďže to robievam ručne. Ale vždy sa snažím miesiť dovtedy, kým sa cesto prestane lepiť o misku. Ak by ste chceli vedieť môj podrobnejší postup, tu ho nájdete. Dnes som zvolila mix špaldovej, ražnej a bielej múky, slnečnicových semienok, rasce a kurkumy. Vlastne som nerobila nič extra špeciálne, len ma tak napadlo, žeby som mohla chlebík trošku prizdobiť a potešiť moje srdiečka. Tak som kúsok cesta odrezala a vyvaľkala na asi centimetrovú hrúbku a povykrajovala som doňho srdiečka. Tie som potom dala na vrch bochníka a nechala kysnúť. Cesto sa kysnutím rozťahuje, preto môžete srdiečka pokojne podávať tesne vedľa seba. Keď chlebík vykysne, šupnite ho do rúry a po upečení ho potrite vodou alebo olejom.

povykrajované srdiečka
srdiečka na chlebe

upečený chlieb
chlieb po rozkrojení

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára