piatok 30. mája 2014

Baklažánová placková kvetinka s jogurtovo-kôprovým dressingom

Na baklažánové placky som použila pol baklažánu, 1 vajce, 1 menšia mrkva, 1 zemiak, 1 menšia cibuľa, 5 lyžíc ražnej múky, majorán, soľ, kúsok tvrdého syru. Zeleninu najemno postrúhajte, prípadne rozmixujte, pridajte vajíčko a postrúhaný syr. Osoľte a okoreňte a zahustite niekoľkými lyžicami ražnej alebo inej múky. Cesto je hustejšie, nedá sa liať, takže placky formujte lyžicou priamo na rozpálenej panvici. K plackám môžete podávať dressing, ja som ho spravila jednoducho z bieleho jogurtu, čerstvého nasekaného kôpru a soli. K tomu rôznofarebná zeleninka a môžete vyrábať napríklad aj takéto milé kvetinky:


Postup by som zhrnula asi takto - ingrediencie zamiešame, upečieme, naservírujeme a papkáme:


Placky som dozdobila dresingom, lístkami mladej zelerovej vňate, čerstvouhorkou, reďkovkami a čerstvým hráškom z vlastnej záhradky. Moja malá pomocníčka s plackou v ruke koštovala a odkazuje, že boli výborné! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára