utorok 1. septembra 2015

Stonožka Božka Hrušková

A je tu posledný prázdninový deň. Našim dievčatám som uvarila guľky plnené čerstvými hruškami posypané makom. Z uvarených guliek nakoniec vznikla takáto milá stonožka :)


Guľky som spravila zo zemiakového cesta. Zemiaky som uvarila v šupke a zmiešala s troškou vody, vajcom, štipkou soli a zahustila polohrubou múkou tak, aby bolo cesto vláčne a nie príliš husté. Vyvaľkala som ho a nakrájala na štvorce. Na každý štvorec som položila kúsok čerstvej hrušky a spravila z neho guľku. Medzitým ako šúľame guľky, si dáme do hrnca variť vodu s troškou soli. Keď vrie, vložíme ich do nej a varíme 10-15 minút.





Uvarené guľky zlejeme a vložíme k nim kúsok masla. Poukladáme ich na tanier, posypeme pomletým makom zmiešaným s práškovým cukrom a dozdobíme šalviovými listami. Na očká som použila plody machovky, ktorú som si vypestovala na terase.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára